Feedback

Feedback is de smeerolie in het sociale verkeer. De online bedrijven zijn ook gek op feedback in de vorm van enquêtes. Maar dat begint heden ten dage nare vormen aan te nemen! Natuurlijk willen zij weten of hun inspanningen goed zijn ontvangen. Maar het klinkt mij tegenwoordig meer als een wassen neus in de oren. U wilt een voorbeeld?

Men kan bij PostNL tegenwoordig niet anders klagen dan online. Uw verwachtte brief is niet binnen gekomen. Google biedt snel uitkomst en verwijst door naar een invulformulier. Dubieuze vragen en drukken op verzenden.

De volgende dag al vroeg word ik gebeld door Tante Pos. Dat valt mee. Niet geregistreerde brieven, als met aantekening bijvoorbeeld, kunnen ze niet traceren. Hele aardige mevrouw die me supercorrect met een kluitje in het riet stuurt. “Kan ik verder nog iets voor u doen?” Nou nee. Met de mond vol tanden hang ik op. Mijn brief is kwijt en blijft kwijt.

Maar een dag later komt er een enquête. Van PostNl. Per mail. Met dubieuze vragen die niet eenduidig zijn in te vullen in dit geval. Gelukkig een invulvakje waar je wel je ei kwijt kunt. Maar wat wordt ermee gedaan? Er wordt niet naar de verloren gegane brief gezocht en blijft kwijt. De feedback hebben ze echter nodig om hun baan te behouden. Ik erger me.

Ander voorbeeld: de provider. Onschuldig zet ik een vraagje voor ze op de mail. En daarna nog een aantal mails met vragen. Achteraf blijkt dat je daarmee tickets hebt aangemaakt (????) En elke ticket behoeft voor de provider feedback…. Je wordt dus na een dag of wat bestookt met enquêtes. Waag het niet ze niet te beantwoorden, want ze zijn vasthoudend!

Feedback: mooi in het sociale verkeer maar mag de feedbackvraag van bedrijven echt gericht worden op daadwerkelijke service? Ik geef de tip de vragen over te kunnen slaan en direct tot de kern te komen, en ik word daarvoor bedankt. Dat dan weer wel! Maar of er wat mee gedaan wordt? Ik vrees het ergste.

Gerelateerde berichten:

3 thoughts on “Feedback

  1. De vraag die je wilt stellen staat nooit tussen de lijstjes met FAQ’s! En bij enquetes nimmer het goede antwoord bij A, B of C! Dus weer helemaal met je eens.
    Nog zoiets; je denkt een prijs te winnen, en na een paar muisklikken kom je er pas achter dat je daarmee weer een lot extra neemt….
    Alweer een heel herkenbare blog!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *