In 2005, ik weet het nog precies: twee jaar na het overlijden van mijn moeder, kwam er een serre en een nieuwe keuken in ons huis. Het gedoe zal ik je besparen. Het ontheemde gevoel ook. Het was tijdelijk, dus te overzien.
Met de nieuwe keuken kwam er een nieuwe afwasmachine. Uiteraard alle inbouw ook lekker nieuw. Dus blij richtten wij die afwasmachine de eerste keer in. Strontverwend met de oude waarvan je het servies echt niet eerst hoefde voor te spoelen.
Enigszins bevreemd hebben we de boel wel drie keer moeten laten draaien en het servies uiteindelijk maar met de hand afgewassen. Ook hebben we wel tot drie keer toe een monteur moeten laten komen. Kassa! Dan was het waterslot weer geactiveerd en stond de machine vol water. Zelf kan je dat er niet af halen.
Steeds opnieuw kreeg ik onmin met deze monteur omdat ik vond dat er geen schone vaat uitkwam. Zalvend ontkende hij het glashard. Tot ik jaren later erachter kwam, dat deze machine er één was van de eerste generatie ecomachines. Waterzuinig dus. En dat niet schoon bij deze types normaal was. De eco stond nog in de kinderschoenen. Je zal er maar mee behept zijn.
Na de zoveelste keer het waterslot geactiveerd, hebben we er maar eens andere monteurs bij laten komen. De afvoer bleek verkeerd aangelegd. En tot mijn grote vreugde, konden er direct loodgieters opgetrommeld worden, die met het nodige breekwerk de hele afvoer hebben verlegd. Ze waren inmiddels zelfs met cameraatjes tot in het riool geweest! Voor aleer de werkelijke oorzaak er was. Kassa!
Dolgraag zouden we deze machine eens vervangen. Maar zelfs na inbraak, en je gelooft je oren niet, na een paar dagen te ontdekken dat de inbrekers uit pure frust een fles afwasmiddel hadden leeggespoten in de machine, bleef ie draaien. De hele keuken onder sneeuwbergen sop en weer een monteur. Hopend dat ie de geest had gegeven. Maar nee draaien bleef ie wel. Schoonspoelen niet.
We hebben het opgegeven. Spoelen netjes grondig met de hand voor en irriteren ons regelmatig dat het weinige dat achterbleef ook niet schoon is. Het is ons lot. Het is ons karma. Whirlpool brengt kwaliteit in je leven. #Not. Maar heeft helaas wel het eeuwige leven.
LOL jazekers! Maar het gemak dient de mens… 😉
ha ha loes, weet je dat samen afwassen heel goed voor je relatie is! 😉
LOL! Herkenbaar! 🙂
Wirlpool? zou je dat kunnen vertalen met “draaikont”, tenminste als je aan de personen denkt aan de helpdesk. Uit mijn ervaring weet ik dat die personen van de helpdesk maar één antwoord kennen…zal ik een monteur sturen?
Je zou er bijna moe van worden. Afwassen is zo lastig als je gewend bent om een vaatwasser te hebben. Maar veel werk is het ook niet,maar we zijn tegenwoordig zo lekker verwent of gewent. Maar ik blijf het een uitkomst vinden,zo’n vaatwasser en zeker als hij het gewoon goed doet (even afkloppen op ongeverfd hout)
Ja afkloppen die handel. Voor je het weet stokt er weer iets in het huishouden en kun jij ervan meepraten! 😉
Ik herken hierin je opvoeding; niets nieuws kopen voor het oude kapot is, zo was het ook altijd bij ons thuis.
Maar als ik het nu zo lees, wat een ergernis, wat een frustratie.
Daarbij komt de feitelijk onhygiënische en oneconomische aard van jou probleem: koop een nieuwe!
En dat al 8 jaar hé Harma…. Ik ga eens kijken in ons spaarpotje en hoe duur zoiets wordt. 😉 Maar ben ook benieuwd of Whirlpool met korting komt. Ik heb ze dit gestuurd. 🙂