Twittervrienden

Er zijn nogal wat lifevrienden die Twitter mijden als de pest. En altijd voel ik me geroepen dat er niet alleen te geven, maar ook te dealen is en dat Twitter me veel heeft gebracht. Onlangs meldde een automagische Tweet zelfs: gefeliciteerd met je 6-jarige twitterverjaardag. Jee dat had ik nou ook weer niet verwacht. De tijd gaat rapido, maar zó rapido?

twittervrienden, twitter, provotijdVia allerlei nieuwsbrieven van coaches en wannabee nieuwe leiders, komt me ter ore dat het nieuwe ondernemerschap eerst geven is en dan ontvangen. En ja daar draait Twitter op. En dat de mens achter een Tweet, of je nu ondernemer bent of niet, zeer belangrijk is. Branding noemt men dat. En ja daar doe ik vrolijk aan mee. Ben nog van de Provotijd – als het ware – van Twitter. Die idealistische tijd waarin je elke vraag, die je op Twitter slingerde, beantwoord kreeg. Branding: benieuwd wanneer deze bubble weer doorgeprikt wordt. Wanneer die markt weer verzadigd is met al die individuele verhalen. Eerlijk gezegd ligt het wel in mijn lijn. Maar op een gegeven moment kan genoeg ook weleens genoeg zijn. Toch?

In die zes jaar heb ik Twitter behoorlijk zien veranderen. De commercie deed zijn intrede. En had niet altijd meteen door dat branding belangrijk is. Keiharde pegels vliegen je nu om de oren. En degenen die zich willen aanpassen aan de Twittermentaliteit introduceren dat met een persoonlijk verhaal.

Nou draait het hele MKB al jarenlang om gunnen. Iemand een opdracht gunnen.  En daarmee service verwachten. De persoonlijke noot. Het scheppen van een kleine band. De aha-erlebnis van: hee ik herken me in jou! Of: jee deze kennis of product heb ik net nodig. Dus zoveel nieuws is er niet onder de zon. Wat wel nieuw is, sinds de introductie van internet, is het bereik dat je kunt hebben. Dat je ook vriendschappen kunt opdoen en Twittervrienden kunt worden. Dat je je hele eigen wereld kunt scheppen op deze manier. Al volg ik een breed spectrum mensen. Ik kan wel lachen om de soms stoer eigenwijze meningen van enkelen.

Anderen klagen dat het medium vluchtig is. Maar wat je in hart raakt, degene die je in je hart raakt, vergeet je niet zomaar. Al reageer je misschien op slechts een enkele Tweet. Vele inzichten rijker, denk ik regelmatig door op een berichtje. Of maak er een blog van. Zoals nu.

Grote bedrijven, als de KPN, reageren snel en adequaat op elke klacht naar hun, juist ja op Twitter. Doordrongen van goede service. Voor je het weet zijn ze afgebrand door het grote publiek. De kracht van online.

En last but not least: twitter zou tijdrovend zijn. Het is maar hoeveel je wilt geven. Het is maar hoeveel je wilt investeren. Met een sterk ontwikkeld filter voor wat er toe doet voor mij, en wat niet, pluk ik mijn vruchten nog wel een tijdje, mede van Twitter. En onderhoud mijn Twittervriendschappen. Net als in het echte leven dus…

Print Friendly, PDF & Email

Gerelateerde berichten:

8 thoughts on “Twittervrienden

  1. Ik Twitter niet en zal het denk ik ook nooit doen ook. Ooit eens geprobeerd,maar vond het niet zo leuk. Maar wel weer een leuk en aanvullend verhaal.

  2. Ik lees je blogjes vrijwel altijd en met plezier. Ik reageer te weinig, maar bij deze in elk geval.

    Ik ben ook een Twitteraar. Ook met plezier. Twittervrienden zijn andere vrienden als reallife vrienden. Maar evengoed leuke vrienden!

    • Oehoe lekker die uiensoep!
      De Woelabukkies hebben ook de pest aan Twitter? Ondernemende W’s toch maar eens nadenken en achter de oren krabbelen…
      Knoflookgeurende Mindel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *